پورتال جامع زرندیه - پورتال جامع ساوه - بررسي علت خرابي آسفالت خيابانها


پورتال جامع زرندیه, پورتال زرندیه, اخبار زرندیه, پورتال جامع زرندیه, زرندیه پورتال, شهرستان زرندیه, پورتال جامع زرندیه, زرندیه, پورتال زرندیه, پورتال جامع زرندیه, پورتال جامع ساوه, پورتال جامع ساوه و زرندیه, پورتال جامع زرندیه, فرمانداری زرندیه, زرخبر, پورتال جامع زرندیه, زرنا, ساوه پورتال, پورتال جامع زرندیه, زرندیه اخبار, اخبار ساوه, پورتال جامع زرندیه


آخرین اخبار

آمار بازدیدکنندگان

7118778
امروز
دیروز
این هفته
هفته گذشته
این ماه
ماه گذشته
کل روزها
1908
2664
11592
29128
78752
186400
7118778

پیش بینی امروز
4032


572 مهمان

IP شما:54.198.27.243

بررسي علت خرابي آسفالت خيابانها

آنچه مشهود است بي توجهي به زيرسازي خيابان ها باعث سست شدن روكش آسفالت در بسياري از نقاط شده و در قبال نشست گاه و بي گاه خيابان ها

اصولا بايد زيرسازي خيابان ها از لحاظ دفع آب ها، وجود چاه ها و سفره هاي زيرزميني آب، مكان هاي نشتي آب و زهكشي مدام بررسي و كنترل شود، نه اينكه فقط آسفالت ريزي شود. شهرداري فقط روي آن آسفالت مي ريزد. به عنوان مثال خيابان ... تا به حال چندين بار در نقاط خاصي نشست كرده، آيا زيرسازي آن درست شده؟ يا معابر كوي ...و...كه نياز به اجراي پايداري شيب دارد بدون كار فني روي اين موضوع رها شده است.

از ديگر عوامل خراب شدن آسفالت خيابان ها استفاده نكردن از آسفالت با كيفيت بالا و استاندارد است. به طوري كه آسفالت كمتر از 2 سال عمر دارد؛ در حالي كه بايد حداقل ۱۵ سال عمر كند. گران شدن قير و استاندارد نبودن اين محصول در كشور و بي تعهدي برخي آسفالت سازان شرايط را به شكلي درآورده كه هيچ تضميني براي آسفالت نمي توان ارائه كرد.


اكنون در دنيا آسفالت با ضخامت ۲ سانتي متر براي معابر و خيابان ها توليد مي شود. اما برخي خيابان ها بدون تراشيده شدن آسفالت قبلي و بدون زيرسازي سه يا چهار بار روكش آسفالت شده و اين كار از نظر مهندسي از هيچ اصل و دستور معقولي پيروي نمي كند.

بزرگترين مشكل آسفالت خيابان ها اين است كه معابر شناسنامه ندارد و مشخص نيست خياباني كه ۱۰ بار آسفالت شده دليلش چه بوده و اشكال آن چه بوده است. در حالي كه خيابان بايد از نظر گرمسيري و سردسيري، نوع روسازي، زهكشي زير وضعيت بستر آن و هر نوع اقدامي كه روي آن انجام شده شناسنامه داشته باشد. تأسيسات شهري، پاشيدن شن و نمك،كنده كاري و حفاري وقت و بي وقت شركت هاي آب، برق، گاز و مخابرات از ديگر عوامل تخريب آسفالت خيابان هاست.

متاسفانه يكي از نقايص شهر عبور تأسيسات شهري آب و برق و گاز و تلفن از زير خاك است و اين نقيصه موجب شده هيچ آسفالت تازه اي بيش از سه يا چهار ماه دوام نياورد چون به هر حال يكي از چهار شركت خدمات رسان فوق به دليلي نياز پيدا مي كند تا به تأسيسات زير خاك دست پيدا كند.

از سوي ديگر، نبود هماهنگي ميان اين شركت ها و شهرداري در حفاري خيابان ها زمان ترميم آن را افزايش مي دهد و مشكلي بر مشكلات آسفالت خيابان ها مي افزايد.

يكي ديگر از عوامل تخريب آسفالت خيابان ها استفاده از شن دانه درشت و لودر و گريدر براي برف روبي خيابان ها در فصل زمستان مي باشد و شهرداري بايد روش سنتي خود را عوض كند.

روش سنتي، قديمي و مخرب پاشيدن شن درشت و نمك روي آسفالت براي زدودن برف مدت مديدي است كه به كار گرفته مي شود در حالي كه حداقل ۵ دهه است اين روش در دنيا منسوخ شده است.

از طرفي نمك با نفوذ به زير بستر آسفالت، تأسيسات شهري را خراب مي كند كه اين خود عامل غيرمستقيم تخريب آسفالت است و از سوي ديگر شن و لودر و گريدر روكش آسفالت را زخمي و نابود مي كند.

دو مشكل تاريخي

گذشته از اين، سالهاست كه مديران شهري با دو مشكل روبه رو هستند كه هيچگاه براي رفع آن اقدامي نكرده اند. نخست جمع شدن آسفالت زير چرخ هاي خودروها در فصل گرما خصوصاً در معابر داراي شيب كه با روش هاي مبتكرانه قابل اصلاح است.

دوم و ماندگارترين و تأمل برانگيزترين مشكل سطح معابر را نيز مي توان دريچه هاي تاسيساتي شهري نصب شده بر كف خيابان ها دانست كه بدون استثنا يا پايين تر از سطح خيابان نصب شده يا بالاتر از آن و اين روندي قديمي است كه هنوز مديران شهري چاره اي براي آن پيدا نكرده اند.

هر بار كه خياباني آسفالت مي شود دريچه هاي كف آن حداقل ۱۰ سانتي متر پايين تر قرار مي گيرد كه محصول آن چاله اي براي چرخ هاي خودرو است و پس از ماه ها كه قرار شد اين چاله اصلاح شود هيچ نوع اصول مهندسي روي آن اجرا نمي شود و براساس يك طرز فكر قديمي و بسيار عقب افتاده بالاتر از سطح خيابان نصب مي شود تا اگر روزي خيابان دوباره آسفالت شد همسطح آن باشد. طرز فكري كه از ذهن كارگر مجري كار ناشي مي شود تا مهندس درس خوانده و آگاه به اصول فني.

 مهندس عرفان مصطفی پور

یادداشت


بررسي علت خرابي آسفالت خيابانها بررسي علت خرابي آسفالت خيابانها

آنچه مشهود است بي توجهي به زيرسازي خيابان ها باع...

فرهنگ استفاده صحیح از اینترنت پورتال جامع زرندیه فرهنگ استفاده صحیح از اینترنت

اینترنت منبع عظیمی از اطلاعات است و با توجه به جاذ...

نفس‌های زرندیه به شماره می‌افتد اگر ... نفس‌های زرندیه به شماره می‌افتد اگر ...

شهرستان زرندیه به عنوان پیشانی استان مرکزی، شمالی‌...

شوخی‌های اقتصادی مردم در فضای مجازی پورتال جامع زرندیه شوخی‌های اقتصادی مردم در فضای مجازی

امروز نمی‌دونم جواب کدوم کار نیکمو گرفتم! رفتم نیم...

حکایت زمین فوتبالی که حکایت زمین فوتبالی که "توپ چهل تیکه" شد! حکایت زمین فوتبالی که "توپ چهل تیکه" شد!

   آنقدر با توپ چهل تیکه تو سر این زمین فوتبال بخ...

‌سایه شوم خرافات بر زندگی کفتار ماده! مدیرعامل مؤسسه دوستداران و حافظان طبیعت ‌سایه شوم خرافات بر زندگی کفتار ماده!

وی بیان کرد: در برخی مناطق برخی افراد طرفدار این خ...

زرندیه‌ و نابودی غیر‌طبیعی ثروتی طبیعی! پورتال جامع زرندیه زرندیه‌ و نابودی غیر‌طبیعی ثروتی طبیعی!

در سال 89 بطور کاملا طبیعی، جنگل‌های تاغ زرندیه پس...

تجارت الکترونیک در فضای مجازی تجارت الکترونیک در فضای مجازی

امروزه در هر خانه ای یک کامپیوتر و همراه آن یک خط ...

به دنبال کدامین قصه و افسانه میگردی ... به دنبال کدامین قصه و افسانه میگردی ...

انتزاع! الحاق! استان مرکزی! استان قم! البرز! تهران...

نگاه شما


وضعیت آسفالت کوچه های شهرک حدیق...

سلام آسفالت خیابان عرفان هفتم واقع در شهرک حدیق با...

آسفالت کوچه های مامونیه...

باسلام و خسته نباشید لطفا به اسفالت کوچه ها رسیدگی...

مامونیه لطفا به اسفالت کوچه ها رسیدگی کنید...

باسلام و خسته نباشید لطفا به اسفالت کوچه ها رسیدگی...

مامونیه کرایه تاکسی های مامونیه...

سلام تاکسی های مامونیه 400وبعضا 500تومان کرایه میگ...

پرندک مشکلات مسکن مهرپرندک

عاجزانه از مسئولان شهرستان زرندیه خواهان رسیدگی به...

زاویه اسفالت کوچه بن بست مهدیه...

سلام،لطفا به شهرداری زاویه بگویید چرا کوچه بن بست ...

آخرین نظرات کاربران

  • تجارت الکترونیک در فضای مجازی

    داودایمانلو 17.02.1397 00:03
    سلام جاده ساوه به مامونیه بسیار تامناسب ونیازبه ترمیم واسفالت دارد راهداری اقدام فرمید باتشکر
     
  • مردم؛ ولي نعمت مسئولان

    Guest 12.11.1396 16:05
    با سلام، در صورت امکان بخشدار محترم وتیم همراه از روستاهای علیشار وامیرآباد نیز بازدید نموده واز نزدیک ...
     
  • برقراری خط ریلی ساوه به پایتخت زمینه‌ساز ایجاد فرصت‌های شغلی است

    محمدرضا براتی 27.02.1396 12:46
    سلام. با توجه به اینکه خط راه آهن غرب از نزدیکی (داخل محدوده) شهر مامونیه گذر میکند . آیا برنامه ...
     
  • دکتر علی هنرمند؛ در دور دوم انتخابات مجلس از هیچ نامزدی حمایت نمی کنم

    ابوالفضل اصغری 18.02.1396 18:42
    با سلام خدمت آقای دکتر هنرمند عزیز
     
  • استقبال از دختران مدال آور استان مرکزی درمسابقات آسیایی کاراته

    محدثه بیجانی 30.02.1395 22:40
    پرندک

اخبار ساوه

اخبار زرندیه

اخبار استان


کلیه حقوق مادی معنوی این اثر مطعلق به رسانه بین المللی شهرستان زرندیه (پورتال جامع زرندیه) می باشد. این رسانه در پایگاه ساماندهی ثبت و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.
مجوز استفاده از قالب خبری ناب نیوز برای این دامنه داده نشده , براي اطلاعات بيشتر درباره مجوز استفاده از این قالب به سايت خليلان رسانه مراجعه کنيد .
.کلیه حقوق مادی معنوی این اثر مطعلق به رسانه بین المللی شهرستان زرندیه (پورتال جامع زرندیه) میباشد
.این رسانه در پایگاه ساماندهی ثبت و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد


طراحی شده توسط : کامپیوتر سایه